Skip to the main content.
Ota yhteyttä Avoimet työpaikat

1 minuutin lukuaika

Sosiaalinen myynti on nykypäivän trenditeko

Featured Image

Sosiaalinen myynti on modernin toimijan tärkeä kilpailuetu, joka hyödyttää toimiessaan niin yritystä kuin asiantuntijaa. Siksi työntekijälähettilyys nousee yhä useamman yrityksen strategiseen ytimeen.

HelmiTalkin 11. jaksossa Jokipiin Pellavan myyntijohtaja Mika Sahikallio jakaa kokemuksiaan myynnin murroksesta kuluneilta vuosikymmeniltä. Sahikallio on kerryttänyt yli 20 vuoden kokemuksen B2B-myynnin monipuolisista tehtävistä ja nähnyt sosiaalisen myynnin merkityksen kasvun osana toimivaa myyntiorganisaatiota. 

Yli 20 000 seuraajan verkoston LinkedInissä rakentanut Sahikallio on valjastanut sosiaalisen median kanavat oman myyntityönsä tärkeäksi välineeksi.

"Yhdeksän vuotta sitten Jokipiilla aloittaessani minulla oli LinkedIn-profiili, mutta vähitellen huomasin, että tämä kanava kannattaa ottaa haltuun. Silloin päätin, että nyt otan homman haltuun: tapaan ihmisiä ja verkostoidun heidän kanssaan. Nykyään LinkedIn on vahva myynnillinen työkalu", Sahikallio kertoo.

LinkedInin Sahikallio näkee nykypäivänä yhtenä myynnin tärkeimmistä työkaluista.

"Kaikenlainen yhteydenpito ja luottamuksen luominen kuuluu oleellisesti myyjän työhön nykypäivänä. LinkedIn on tähän erinomainen kanava."

Blogi_tyontekijalahettilyys 1


Myyjien arvostus nousuun

Myyjä antaa LinkedInin kaltaisissa kanavissa kasvot omalle roolilleen. Samalla, kun työntekijä jakaa työnantajansa palveluita ja sanomaa omalle verkostolleen, kasvattaa hän myös omaa asiantuntijuuttaan verkostonsa keskuudessa. 

"Myynnillinen näkökulma on yksi tärkeä aihe, jota haluan nostaa omassa profiilissani. Koen, että myynnin profiilin nosto on todella tärkeää: myyjiä tulisi arvostaa enemmän kuin takavuosina on tehty", Sahikallio kertoo.

Vaikka Sahikallio pohtii mahdollisia sisältöjä yhteistyössä Jokipiin Pellavan markkinoinnin kanssa, syntyvät monet sisältöideat hetken mielijohteesta esimerkiksi aamulenkin aikana tai tehtaalla kiertäessä.

"Tietty järjestelmällisyys on hyväksi, jotta tekemisessä pääsee alkuun. Sparraamme sisältöjä paljon markkinointimme kanssa, ja saan heiltä hyvää palautetta tekemiseeni – kuin myös muilta sidosryhmiltäni. Yhdessä tekemällä syntyy paras lopputulos."

Hyvä lopputulos saa aikaan tuloksia. LinkedIn on loistava väline myynnin tueksi, sillä se tarjoaa lämpimiä liidejä niin nykyisten kuin uusien asiakkaiden tarpeista. Omaa ääntään ja kasvojaan kannattaa siis uskaltaa jalkauttaa sosiaaliseen mediaan!

Katso HelmiTalkin mielenkiintoinen jakso ja muita Sahikallion pointteja oheiselta videolta.

 

Kurkistus laatikon ulkopuolelle

Kurkistus laatikon ulkopuolelle

Kuuluisimpia kliseitä niin työelämässä kuin arjessa ovat luovien ratkaisujen etsiminen laatikon ulkopuolelta, kirjoittaa Helmitehtaan Talent...

Lue lisää
Voittavien tiimien rakentaja

Voittavien tiimien rakentaja

Helmitehdas esittelee säännöllisesti eri alojen ammattilaisia, jotka ovat valmiita tarttumaan uusiin haasteisiin työelämässä. Tämänkertaisen...

Lue lisää
Näin hurmaat työnhakijan

Näin hurmaat työnhakijan

Työpaikkailmoituksien kuluneimmat kliseet ja sanankäänteet ovat muodostuneet asiantuntijoiden ja työnhakijoiden keskuudessa jo melkoiseksi vitsiksi....

Lue lisää