Titteleissä vähemmän voi olla enemmän
Titteli on toiselle kultaakin kalliimpi, toinen ei taas piittaa tittelijargoniasta lainkaan. Jokainen uusi rekrytointi on loistava tilanne...
Sosiaalinen myynti on modernin toimijan tärkeä kilpailuetu, joka hyödyttää toimiessaan niin yritystä kuin asiantuntijaa. Siksi työntekijälähettilyys nousee yhä useamman yrityksen strategiseen ytimeen.
HelmiTalkin 11. jaksossa Jokipiin Pellavan myyntijohtaja Mika Sahikallio jakaa kokemuksiaan myynnin murroksesta kuluneilta vuosikymmeniltä. Sahikallio on kerryttänyt yli 20 vuoden kokemuksen B2B-myynnin monipuolisista tehtävistä ja nähnyt sosiaalisen myynnin merkityksen kasvun osana toimivaa myyntiorganisaatiota.
Yli 20 000 seuraajan verkoston LinkedInissä rakentanut Sahikallio on valjastanut sosiaalisen median kanavat oman myyntityönsä tärkeäksi välineeksi.
"Yhdeksän vuotta sitten Jokipiilla aloittaessani minulla oli LinkedIn-profiili, mutta vähitellen huomasin, että tämä kanava kannattaa ottaa haltuun. Silloin päätin, että nyt otan homman haltuun: tapaan ihmisiä ja verkostoidun heidän kanssaan. Nykyään LinkedIn on vahva myynnillinen työkalu", Sahikallio kertoo.
LinkedInin Sahikallio näkee nykypäivänä yhtenä myynnin tärkeimmistä työkaluista.
"Kaikenlainen yhteydenpito ja luottamuksen luominen kuuluu oleellisesti myyjän työhön nykypäivänä. LinkedIn on tähän erinomainen kanava."
Myyjä antaa LinkedInin kaltaisissa kanavissa kasvot omalle roolilleen. Samalla, kun työntekijä jakaa työnantajansa palveluita ja sanomaa omalle verkostolleen, kasvattaa hän myös omaa asiantuntijuuttaan verkostonsa keskuudessa.
"Myynnillinen näkökulma on yksi tärkeä aihe, jota haluan nostaa omassa profiilissani. Koen, että myynnin profiilin nosto on todella tärkeää: myyjiä tulisi arvostaa enemmän kuin takavuosina on tehty", Sahikallio kertoo.
Vaikka Sahikallio pohtii mahdollisia sisältöjä yhteistyössä Jokipiin Pellavan markkinoinnin kanssa, syntyvät monet sisältöideat hetken mielijohteesta esimerkiksi aamulenkin aikana tai tehtaalla kiertäessä.
"Tietty järjestelmällisyys on hyväksi, jotta tekemisessä pääsee alkuun. Sparraamme sisältöjä paljon markkinointimme kanssa, ja saan heiltä hyvää palautetta tekemiseeni – kuin myös muilta sidosryhmiltäni. Yhdessä tekemällä syntyy paras lopputulos."
Hyvä lopputulos saa aikaan tuloksia. LinkedIn on loistava väline myynnin tueksi, sillä se tarjoaa lämpimiä liidejä niin nykyisten kuin uusien asiakkaiden tarpeista. Omaa ääntään ja kasvojaan kannattaa siis uskaltaa jalkauttaa sosiaaliseen mediaan!
Katso HelmiTalkin mielenkiintoinen jakso ja muita Sahikallion pointteja oheiselta videolta.
Titteli on toiselle kultaakin kalliimpi, toinen ei taas piittaa tittelijargoniasta lainkaan. Jokainen uusi rekrytointi on loistava tilanne...
Vastuullinen rekrytointi on muutakin kuin joukko kliseisiä arvoja lueteltuna yhdessä pötkössä. Miltä kuulostaa tulla kohdatuksi yhdenvertaisena...
Oletko sinä kieltäytynyt potentiaalisesta asiakkaasta? Mikä tähän päätökseen on vaikuttanut? Me Helmitehtaalla uskallamme sanoa ei mahdollisille...